-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51992 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

1- درباره عالم « ذر» توضيح دهيد ؟
- در آيات به طور كلي و سر بسته بيان شده است كه از فرزندان آدم پيمان بر ربوبيّت خداوند گرفته شده است، امّا از جزئيّات آن چيزي بيان نشده است مفسران به كمك روايات و منابع ديني نظراتي را بيان كرده اند از جمله آنها منظور از اين عالم و پيمان گرفته شده در آن،استعداد و فطرت و نوع خلقت و آفرينش است. يعني: خداي متعال استعداد و آمادگي براي در يافت ربوبيّت خود و… در نهاد و فطرت بشر قرار داده است و سرّالهي به صورت يك حسّ دروني وذاتي به وديعه نهاده شده است وبا جان و روحشان عجين گشته است.
بنابر اين قرآن كريم ازاينكه انسانها با توجّه به ظرفيّت و استعداد هاي مختلفشان همگي قدرت درك ربوبيّت الهي را دارند كه آن را به ((به پيمان گرفتن از انسانها به ربوبيّت الهي))تعبير كرده است و انسانها بايد چشم و گوش خود را باز كنند و با كمك عقل و صفاي باطن حقايق را دريافت كنند و در مقابل حكم خدا تسليم شوند و اورا اطاعت كنند .
احتمال ديگر : تمام فرزندان آدم در آينده و تا آخرين بشر در بدو خلقت آدم « عليه السلام » به صورت ذرّاتي كه داراي عقل وشعوركافي براي شنيدن و سخن گفتن بودند در يك جا گرد آورده شدند در اين حالت مورد خطاب خداي متعال قرار گرفتندكه آيا من ربّ شما نيستم و آنها همگي گفتند بلي (سوره اعراف آيه 76)
سپس همه ذرّات به صلب آدم برگشته احتمالات ديگري را هم بعضي مفسران مطرح كرده اند.
به هر حال نا گفته نماند كه عالم ذر دوران تكليف و اختيار نبوده است و چنين نبوده كه عالمي مثل دنيا باشدكه انسان بر اثر اعمال و رفتار خود در آنجا سعادتمند ويا شقي شده باشد
امّا چند كتاب براي مطالعه:
1-تفسير نمونه و تفسير الميزان ،تفسير آيه 76 ،سوره اعراف
2-نگرشي بر عالم ذر ،ابراهيمي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.